Writing

مواجه من با نوشتن اولین بار قسمتی از پادکست بهترین خودشو بود و شاهین کلانتری که مربوط به سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ می‌شه، زمانی که گفته بود که روزانه ۵هزار کلمه! بنویسید.
گذشت و در سال ۱۴۰۱ که شروع مسیر جدیدی برام بود و با متمم هم بیشتر آشنا شدم و از طرفی هم باکوچینگ آشنا شدم و نوشتن به ابزار مهمی تبدیل شد تا نوعی سلف کوچینگ داشته باشم یا ساده‌تر بخوام بگم دسترسی جدیدی به خودم بده(هنر آشکار کردن من بر من) و این جنبه از خودشناسی خیلی ارزشمنده، انگار خودت به واسه خودت، خودت را بهتر می‌شناسی.

به این بلاگ پیشنهاد می‌کنم سر بزنید.
اینجا هم درباره این سوال که چرا باید بلاگ بنویسید گفته.

برای خود تحلیلی، اینجا چیزی شبیه به متد بولت‌ژورنال برای برنامه ریزی را گفته اما بیشتر تمرکز روی لاگ کردن چیزهاس از لایه روزانه بعد ماهانه، کوارتر و سپس سالانه و لاگ کردن و نوشتنشون خیلی به خودتحلیل و شناخت و بهبود فردی کمک می‌کنه.

نوشتن وقتی باعث منظم شدن افکار و شفاف شدن صورت مسئله می‌شه، با دنیای تصمیم‌گیری و حل مسئله گره می‌خوره. متمم هم در چند درس به مسئله، حل مسئله و تصمیم‌گیری پرداخته و ۴ فایل صوتی رایگان در حوزه تصمیم‌گیری اینجا قرار داده که در اینجا در کست باکس می‌توانید بشنوید و پیشنهاد می‌کنم داستانی که در این قسمت در دقیقه ۹ گفته را حتما گوش بدید، این نکته را با مثالی جالب توضیح می‌ده: «سوال خوب نصف پاسخ نیست، تمام پاسخه»، اینکه وقتی یه مسئله را سعی کنی در مقدار خوبی کلمه توصیف کنی و شرح بدی، جواب از خود صورت مسئله می‌زنه بیرون.

<1402/01/02>