Lifestyle

Healthy Lifestyle

کتاب پایان افسانه کالری(عانگع اصلانیان تو این لینک یکم از رزومه‌ش ببینید، واقعا عجیبه این آدم و اینجا مسیرش را گفته) استارت اولیه‌ای بود برام که جدی‌تر و علمی‌تر به رژیم غذاییم فکر کنم که البته آشناییم باهاش از پادکست عالی علی یکانی به اسم بهترین خودت شو که یکی از اپیزودهاش عانگع میاد یه سری حقایق علمی جالب می‌گه و کتابش رو هم معرفی می‌کنه و فکر کنم بعد از دومین یا سومین بار که شنیدم، انگیزه‌اش برام ایجاد شد که کتابش رو بخونم و خیلی کتاب کوتاهیه امااا، این کتاب پایان افسانه کالری هم خیلی نکات علمی و جالبی گفته و از اون کتاباییه که به آدم یه طرز فکر یا حتی مدل ذهنی می‌ده برای دیدن و حل کردن مسائل مربوط به تغذیه و پر آزمایش علمی. بخوام خط فکری کلی شو بگم، داستان رژیم کتو(کتوژنیک) و  مشکلات و ضررهای کربوهیدرات و شکره و البته تفکر غلطی که راجع به چربی و روغن هست و خیلی کاربردیه نکاتی که می‌گه.

بعد از اون هم کتاب پایان افسانه کلسترول چربی و نمک رو نوشته و دقیقا مشابه همون چیزایی که درمورد کتاب قبلی گفتم و البته خیلی عمیق تر در زمینه چربی‌ها که حتی مثلا می‌گه آزمایش خون که دادید چه پارامترایی به چه معنیه و چجوری تحلیل کنید و ... .

یه دوره دایره طلایی هم داره که من تعدادی ویدیو که رایگان ازش گذاشته بود رو دیدم و به نظرم نکات مفیدی داشت که البته تو خود کتابش هم نکاتی برای پیاده کردن رژیم کتو هم می‌گه.

نسخه صوتی کتابش هم هست. برای خرید/دانلود کتابا و دوره‌ای که داره به سایتش، مدرسه‌فیتنس، سر بزنید.

این لینک درباره اثرات منفی شکر(چیزهایی که به قند تبدیل می‌شن) گفته.‌ کلا توانایی‌های مغز مثل حافظه، یادگیری و عملکردهای شناختی رو به فنا می‌ده.

این را هم تو گوگل می‌تونید سرچ کنید dietary guidelines for americans و نسخه آپدیت توصیه‌های غذایی را دانلود کنید. بعضی از کتابای زمینه تغذیه از توصیه‌های همین دفترچه راهنما استفاده کردن.

این آزمایش و توضیحات درمورد مکانیزم جذب و استفاده از چربی و کربوهیدرات هم خیلی خوبه، مشابه توضیحات کتاب عانگع هستش.


Fasting


تو این چند هفته که اوضاع خوب بوده، تا ببینم اعداد آزمایش‌ها نظرشون چیه.


Exercise


Sitting

در وصف ضررهای کم تحرکی فکر می‌کنم تو پادکست جافکری اصل مطلب گفته شده. البته اپیزودهای قبل و بعدش هم کلا در زمینه سلامتی هستش.

ایستاده کارکردن(با کامپیوتر) رو می‌تونید درموردش سرچ کنید. البته این هم نکاتی داره مثل نحوه ایستادن صحیح یا مثلا زاویه ۹۰ درجه آرنج و ... . این ویدیو می‌تونه کمک کنه.

حتی در مورد راه رفتن که چیز بدیهی‌ای هستش هم می‌شه چیز جدید یادگرفت. درباره نحوه درست راه رفتن(آگاهانه راه رفتن) اینجا توصیه‌هایی داره.

Naturalism


Hacks for efficient & effective life

<1401/07/01>